شرکت قیر آکام

شرکت قیر آکام

شرکت قیر آکام

درباره شرکت آکام شركت قیر آكام با توجه به الزامات سیستم های كنترل كیفیت و ایمنی دارای پروانه استاندارد به شماره ۲۰۸۱۲ و كلیه گواهینامه های معتبر شركت ملی نفت ایران بوده و دارای واحد های تولید ، اداری ، تاسیسات ، مخازن نگهداری ، آزمایشگاه ، اطاق كنترل ، تخلیه و بارگیری ، انبارهای روباز و مسقف و كلیه ملزومات صنعتی طبق استانداردهای روز دنیا می باشد .

کارخانه قیر آكام با بكارگیری منابع و نیروهای متخصص داخلی می تواند حدود ۱۰% تولید قیر كل كشور را به خود اختصاص دهد و همچنین با مساحتی بیش از ۵۶۰۰۰ متر مربع با قرار گرفتن در مركزیت و شاهراه ترانزیزت استانهای مركزی ، به عنوان یكی از مهمترین مراكز تامین قیر كشور برابر با استاندارهای بین المللی می باشد .

 واحد قیرسازی 

این شركت دارای دو واحد مجزای قیرسازی با رآكتورهای تمام پالایشگاهی و مجهز به سیستم پیشرفته كنترل ابزار دقیق می باشد و در طرحهای توسعه خود احداث واحدهای قیر امولسیونی و قیر پلیمری را نیز به طور جدی دنبال می نماید . محصول شركت قیر آكام در حال حاضر انواع قیرهای ۵۰/۴۰ ، ۷۰/۶۰ ، ۱۰۰/۸۵ و ۱۵۰/۱۲۰می باشد كه خوراك واحد صرفاً وكیوم باتوم (وی بی ) تولید شده در پالایشگاههای داخلی كشور و بدون هرگونه مواد افزودنی می باشد .

ظرفیت تولید

ظرفیت روزانه تولید ، انواع قیرهای نرم در هر یك از واحدهای ۱ و ۲ طبق طراحی ، روزانه ۲۷۰۰ بشكه و در مجموع تولید محصولات كارخانه ۱۰۰۰ تن در روز می باشد .

آزمایشگاه 

آزمایشگاه شركت قیرآكام در سه مرحله فرایند تولید را با انجام آزمایشهای مورد نیاز كنترل نموده تا واحد تولید كننده قیر بتواند با انجام تغییرات لازم بهترین محصولات را با شرایط استاندارد تولید نماید .

كلیه آزمایشهای مورد نیاز در مراحل كنترل كیفیت قبل از تولید ، در حین تولید و بعد از تولید با استفاده از آخرین تكنولوژی و دستگاههای پیشرفته طبق استانداردهای معتبر جهانی در آزمایشگاه این شركت بر روی انواع قیر توسط متخصصین و كارشناسان مجرب صورت می گیرد .

واحد تاسیسات

جهت تصفیه آب مصرفی ، گرم نگهداشتن مخازن و لوله های انتقال مواد و عملیات تولید ، تامین هوای مورد نیاز واحد تولید ، كنترل و تغذیه برق تجهیزات و پمپاژ مواد و همچنین تامین گاز مصرفی كل كارخانه از تاسیسات زیر استفاده میشود:

-سالن تولید بخار با ۲ عدد دیگ بخار با ظرفیت ۵ تن به همراه كلیه متعلقات و سیستم كامل تصفیه آب مصرفی 

-سالن تولید هوا با ۳ دستگاه كمپرسور تولید هوا با ظرفیت مجموع ۶۰۰۰متر مكعب هوا در ساعت و سیستم كامل تثبیت فشار و خشك كن هوا

-یك واحد مجزای پست برق فشار قوی با ظرفیت یك مگا وات و سالن تابلوهای كنترل برق با چهار تابلوی اصلی تمام اروپایی و ۲ بانك خازنی و ۲ عدد ترانسفورمر كاهنده برق با ظرفیت ۱۲۵۰وات 

-لوله های انتقال مواد با بیش از ۵۰۰۰متر لوله و با سایزهای مختلف جهت انتقال مواد ، هوا ، بخار و گاز و پمپهای انتقال مواد با ظرفیتهای گوناگون 

-پست اختصاصی تقلیل فشار گاز با ظرفیت ۱۰۰۰متر مكعب در ساعت

-ژنراتور برق اضطراری جهت تامین نیروی برق در زمان قطع برق

واحد مخازن نگهداری مواد:

 در حال حاضر شركت قیر آكام با دارابودن چهار مخزن ۳۰۰۰۰بشكه ای ، گنجایش بیش از ۲۰۰۰۰تن مواد ، محصولات متنوع تولیدی قیر خود را جهت عرضه به مشتریان نگهداری می كند . ۶ مخزن با ظرفیت های گوناگون جهت نگهداری ۲۲۰۰متر مكعب آب و ۶۰۰تن مواد دیگر بكارگرفته شده اند . 

این مخازن دارای تاسیسات گرمایشی منحصر به فرد و سیستم كنترل سطح مواد راداری بسیار پیشرفته میباشد .

واحد تخلیه و بارگیری

در این واحد با بكارگیری چهار بازوی تخلیه و دو سكوی بارگیری در مجموع هشت تانكر بطور همزمان عملیات تخلیه و بارگیری در مجموعه ای برابر ۵۰۰۰مترمربع و با ظرفیت مجموع روزانه بیش از ۲۴۰۰تن انواع مواد بصورت فله ای انجام می گیرد . همچنین این شركت توانمندی مظروف سازی انواع قیر را دارد . یك باسكول ۶۰تنی تمام كامپیوتری نیز ورود خوراك و خروج محصولات را توزین می نماید .

واحد بشكه سازی و مظروف سازی 

واحد بشکه سازی شرکت قیر آکام با میانگین ظرفیت تولید روزانه ۵۰۰۰ بشكه كه معادل بیش از ۹۰۰ تن در روز می باشد در حال فعالیت می باشد . 

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.‎