دستگاه تولید قیر امولسیون

دستگاه تولید قیر امولسیون

دستگاه تولید قیر امولسیون

قیر استخراج شده از نفت یا سنگ‌های معدنی مخصوص، قیر خالص نام دارد که با توجه به منشاء تشکیل، طبقه‌بندی می‌شود.

قیرهای خالص همچنین برای اینکه خواص مورد نظر برای کاربردهای مختلف را پیدا کنند، تحت فرآیندهای دیگر قرار می‌گیرند و انواع مختلف قیر (ازجمله قیر دمیده، قیر محلول، قیر امولسیون، قیر پلیمری و...) را تشکیل می‌دهند.

قير مي‌بايست بصورت مايع (محلول )در آيد جهت روان سازي قير سه روش متداول وجود دارد:

  • روش گرم
  • استفاده از حلالهای نفتی
  • استفاده از آب به عنوان حلال

بدلايل مختلفي چون خطرآلودگي محيط زيست در استفاده از حلالهاي نفتي گران بودن اين حلالها خطرات ايمني كاربرد اين حلالها و...امروزه در بسياري از كشورهاي جهان از امولسيون قيري يا قير محلول در آب استفاده می کنند.

امولسيون، مخلوطي از دو مايع غير امتزاج كه يكي از اين مايعات به صورت ذرات ريز در مايع ديگر معلق مي باشد كه مايع معلق شده را فاز داخلي يا فاز غير پيوسته و مايع ديگر را فاز خارجي يا فاز پيوسته مي نامند. امولسيون قيري مخلوطي از قير و آب است كه به كمك امولسيونساز ساخته مي شود در اين مخلوط؛ قير در آب حل نشده بلكه به صورت گلبولهاي بسيار ريز در آب شناور است.امولسيفاير ماده ايست شيميائي كه به صورت افزودني در توليد قير امولسيون بکار مي رود اين مواد داراي خاصيت تركيبي با قير بوده و امكان امتزاج موقت آب و قير را تا پخش و تشکيل لايه قير در سطح مورد استفاده و تبخير آب فراهم مي آورددر حال حاضر استفاده از مخلوطهای سرد نسب ت به مخلوطهای گرم متداولتر شده است. این مخلوطهای آسفالتی بجای آسفالت گرم در راه سازی و ساخت پشت بام استفاده می شود.ساختار کلی قیر امولا سیون چشم انداز تولید قیر امولاسین پوشش مناسبی برای ساختن و یا تعمیرات راه ها میباش د. استفاده از تکنولوژی قیرملاسین بر خلاف آسفالت گرم تا ۳۰% در قیر و ۴۰% در قلوه سنگ ها صرفه جوی میکند و مصرف انرژی را تا ۵.۱ برابر کاهش میدهد استفاده از قیر امولاسین به دلیله وجود آب ارتباط مناسبی بین لایه پینی و لایه جدید ایجاد میکند . افزایش مقاومت پوشش ایجاد شده امکان تولید و استفاده قیر امولاسین را در بازه بهار تا پاییز ( هنگامی که درجه حرارت هوا متر از ۵ درجه نشده باشد ) حتی از قیر امولاسین برای استفاده در محیط های مرتب استفاده میشود ( اعق کاری ، آسفالت ، و غیره ).

قیر امولسیون با مخلوط کردن قیر و آب و یک ماده امولسیون‌ساز به‌دست می‌آید. مقدار ماده امولسیون ساز بسیار کم و در حدود ۳.۵ تا ۵ درصد درصد وزن قیر می‌باشد. مقدار آب مصرفی این نوع قیر در حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد وزن قیر می‌باشد. ماده امولسیون‌ساز معمولاً یک نمک قلیایی اسیدهای آلی یا نمک آمونیم است که باعث باردار شدن ذرات قیر می‌شود. به این ترتیب ذرات قیر در اثر بار القایی یکدیگر را دفع می‌کنند و به‌صورت کره‌هایی با قطر یک‌صدم تا یک‌هزارم میلی‌متر در آب شناور می‌شوند. استفاده از این نوع قیر، باعث کاهش آلایندگی محیط زیست می‌شود و چون از نفت یا حلال‌های قابل اشتعال استفاده نمی‌شود، خطر اشتعال در حین حمل و نقل قیر کاهش می‌یابد

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.‎