قیر ۶۰/۷۰

قیر 60/70

قیر ۶۰/۷۰

قیر ۶۰/۷۰ ماده ایست سیاه‌رنگ مرکب از هیدروکربونهای آلی با ترکیبات پیچیده که از طريق انجام فرآيند اكسيداسيون بر روي وكيوم باتوم (ماده اوليه توليد قير كه از ته مانده برج تقطير در خلاء پالايشگاه هاي نفت گرفته مي شود) در واحد هاي قير سازي به دست مي آيد به نحوي كه درجه نفوذپذيري آن بين ۶۰ تا ۷۰باشد. این قیر در طبیعت نیز به‌صورت معادنی مخلوط با مواد معدنی وجود دارد.

کاربرد: این نوع از قیر برای پروژه های راهسازی در مناطق معتدل کاربرد دارد. همچنین می توان برای تولید برخی از لایه های اولیه آسفالت و عایق ها نیز از آن استفاده کرد.

  Unit Limit Test Method

Density@25°C

 Kg/m^3

 ۱۰۱۰-۱۰۶۰

ASTM D70 or D3289

 Penetration@25°C

mm/10

 ۶۰-۷۰

 ASTM D5

Softening Point

 °C

۴۹-۵۶

ASTM D36

 Ductility@25°C

 cm

 ۱۰۰min

 ASTM D113

 Loss on Heating

wt%

   ۰.۲max

 ASTM D6

Drop in Penetration after Heating

%

 ۲۰max

ASTM D5

 Flash Point

 °C

۲۳۲min

ASTM D92

 Solubility in  Trichloroethylene

wt%

 ۹۹.۰min

 ASTM D2042

 Spot Test

---

Negative

 A.A.S.H.O.T.‎102

Viscosity@60°C

P

 ۲۰۰۰±۴۰۰

ASTM D2171

 Viscosity@135°C

 cSt

 ۳۰۰min

ASTM D2170

خطرات:

خطرات اصلی قير اغلب بدلیل دمای بالای آن در خلال فرآیند تولید، ذخیره سازی و نقل و انتقال می باشد . برخی ازین خطرات عبارتند از:

تماس پوستی مداوم

  • انتشار بخارات مربوط به محصول، وقتی که در حال گرم شدن است
  • احتراق پذیری و در برخی موارد خصوصیت اشتعال پذیری محصول
  • تماس با لوله ها، مخزن یا وسایل دیگر که حاوی قیر مذاب، آب یا بخار داغ هستند
  • انتشار مواد در هنگام تولید، ذخیره سازی، پخش، استفاده و حمل و نقل محصول به ویژه در قیرهای امولسیون

توجه داشته باشید در صورت وقوع آتش سوزی برای خاموش کردن از کپسول های آتش نشانی استفاده کنید. استفاده از آب و یا کپسول های CO2 خطرآفرین می باشد

حمل و نقل و نگه داری

بارگیری,حمل و بار اندازی انواع قیرها باید با دقت انجام گیرد.انواع مختلف قیر باید جداگانه دسته بندی  وانبار شوند. آزمایش نمونه‌های گرفته شده از انواع قیر باید منطبق با ویژگی‌های خواسته شده در مشخصات با شد .

قیر‌ها باید در مکان‌های تمیز و حتی المقدور سر پوشیده نگه داری شوندو ازآلودگی آنها با خاک,مواد مضر ,آب, یخ و برف جلوگیری شود. لازم است انبارهای بسته به طور پیوسته تهویه شوند و از تجمع گازهای قابل اشتعال در آنها جلوگیری گردد. این انبارها باید دور از آتش و مواد قابل اشتعال با شندو برای اعلام و اطفای حریق احتمالی در آنها تدابیر لازم پیش بینی شده باشد .

مواد قیری نباید بیش از ۱۷۵ درجهء سانتی گراد گرم شوند یا به هنکام گرم کردن دود کنند. برای گرم کردن مواد قیری نباید شعله مستقیم آتش را به آنها نزدیک کرد,بلکه باید حتی الامکان از وسایل گرم کننده ءقابل کنترل مانند لوله‌های مارپیچ حاوی روغن داغ یا بخار ووسایل الکتریکی استفاده نمود .

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.‎